DOKUMENTY WYMAGANE DO REJESTRACJI !!!!
Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości umożliwiający identyfikację danej osoby, np. paszport wraz z potwierdzeniem o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy na terenie powiatu białobrzeskiego i nr ewidencyjnym PESEL);
Karta stałego lub czasowego pobytu, decyzja pobytowa, potwierdzenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy na terenie powiatu białobrzeskiego (dotyczy cudzoziemców);
Dyplom ukończenia uczelni, świadectwo ukończenia szkoły, dyplom uzyskania tytułu zawodowego, świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie (oryginał i kserokopia);
Dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje ( kursy, szkolenia, prawo jazdy itp.);
Wszystkie świadectwa pracy z całego okresu zatrudnienia potwierdzające ogólny staż pracy (oryginały i kserokopie);
Dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac, jeśli taki dokument posiada;
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (oryginał i kserokopia);
Aktualne zaświadczenie z ZUS o okresach pobierania i podstawie wymiaru świadczenia rehabilitacyjnego, zasiłku chorobowego, macierzyńskiego po ustaniu zatrudnienia,
W przypadku osób, które prowadziły działalność gospodarczą :
- decyzję lub wniosek o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej , informacja o zawieszeniu działalności gospodarczej oraz REGON
- zaświadczenie ZUS potwierdzające okres prowadzenia działalności gospodarczej z podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy.
Aktualne zaświadczenie wydane przez ZUS / KRUS o okresie pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy , służby, renty szkoleniowej (oryginał i kserokopia)
W przypadku pobierania renty rodzinnej należy przedłożyć decyzję ZUS o przyznaniu renty rodzinnej i zaświadczenie o jej wysokości;
Zaświadczenie od pracodawcy lub zleceniodawcy o miesięcznej wysokości uzyskanego wynagrodzenia brutto za poszczególne miesiące z podaną podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy (dotyczy osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy, osób świadczących usługi na podstawie umowy zlecenia, umowy agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług albo współpracujących przy wykonywaniu tych umów);
W przypadku świadczenia usług na podstawie umowy uaktywniającej należy przedłożyć zaświadczenie z ZUS o okresie podlegania ubezpieczeniom społecznym oraz o podstawie wymiaru składek na to ubezpieczenie.
książeczka wojskowa (dotyczy osób, które odbywały służbę),
Zaświadczenie z Urzędu Gminy lub Urzędu Miasta potwierdzające posiadanie lub nieposiadanie gospodarstwa rolnego; - osoby zamieszkujące wspólnie z właścicielami nieruchomości rolnej ( np.: współmałżonek, domownicy) dostarczają również aktualne zaświadczenie z Urzędu Gminy lub Urzędu Miasta z podaniem użytków rolnych w ha przeliczeniowych; -zaświadczenie ważne jest 30 dni od daty wydania; - przy każdej kolejnej rejestracji wymagane jest aktualne zaświadczenie lub aktualny nakaz płatniczy,
Świadectwo zwolnienia i zaświadczenie o wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności,
W przypadku pobytu czasowego - zaświadczenie o zameldowaniu (oryginał i kserokopia);
W sytuacji, gdy osoba od ostatniej utraty statusu osoby bezrobotnej była zatrudniona to do kolejnej rejestracji przedstawia dokument potwierdzający okres zatrudnienia ( świadectwo pracy, umowę zlecenie, umowę o dzieło - oryginał i kserokopia);
Osoby pozostające w separacji prawnej lub po rozwodzie, - dokument potwierdzający separację lub rozwiązanie małżeństwa ( sentencja wyroku sądu o rozwiązaniu małżeństwa, orzeczenie o separacji, odpis aktu małżeństwa), wdowcy - (akt zgonu współmałżonka)
Dodatkowo osoba rejestrująca się w charakterze bezrobotnego składa oświadczenie dla celów ustalenia jej obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego i członków rodziny, w przypadku zgłaszania do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny winna posiadać ich numery PESEL oraz akty urodzenia lub akt zawarcia związku małżeńskiego.
Nr konta bankowego.
Informujemy, że rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy w Białobrzegach odbywa się codziennie w godzinach 9:00 do 14:15
Rejestracji nie dokonuje się w przypadku nieprzedłożenia w/w dokumentów lub odmowy złożenia podpisu na wniosku rejestracyjnym przez osobę rejestrującą się (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy - Dz. U. z 2012r., poz.1299.