Dokumenty wymagane do pierwszej rejestracji jako bezrobotny

DOKUMENTY WYMAGANE DO REJESTRACJI !!!!

  1. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości umożliwiający identyfikację danej osoby, np. paszport wraz z potwierdzeniem o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy na terenie powiatu białobrzeskiego i nr ewidencyjnym PESEL);

  2. Karta stałego lub czasowego pobytu, decyzja pobytowa, potwierdzenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy na terenie powiatu białobrzeskiego (dotyczy cudzoziemców);

  3. Dyplom ukończenia uczelni, świadectwo ukończenia szkoły, dyplom uzyskania tytułu zawodowego, świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie (oryginał i kserokopia);

  4. Dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje ( kursy, szkolenia, prawo jazdy itp.);

  5. Wszystkie świadectwa pracy z całego okresu zatrudnienia potwierdzające ogólny staż pracy (oryginały i kserokopie);

  6. Dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac, jeśli taki dokument posiada;

  7. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (oryginał i kserokopia);

  8. Aktualne zaświadczenie z ZUS o okresach pobierania i podstawie wymiaru świadczenia rehabilitacyjnego, zasiłku chorobowego, macierzyńskiego po ustaniu zatrudnienia,

  9. W przypadku osób, które prowadziły działalność gospodarczą :

- decyzję lub wniosek o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej , informacja o zawieszeniu działalności gospodarczej oraz REGON
- zaświadczenie ZUS potwierdzające okres prowadzenia działalności gospodarczej z podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy
.

  1. Aktualne zaświadczenie wydane przez ZUS / KRUS o okresie pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy , służby, renty szkoleniowej (oryginał i kserokopia)

  2. W przypadku pobierania renty rodzinnej należy przedłożyć decyzję ZUS o przyznaniu renty rodzinnej i zaświadczenie o jej wysokości;

  3. Zaświadczenie od pracodawcy lub zleceniodawcy o miesięcznej wysokości uzyskanego wynagrodzenia brutto za poszczególne miesiące z podaną podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy (dotyczy osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy, osób świadczących usługi na podstawie umowy zlecenia, umowy agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług albo współpracujących przy wykonywaniu tych umów);

  4. W przypadku świadczenia usług na podstawie umowy uaktywniającej należy przedłożyć zaświadczenie z ZUS o okresie podlegania ubezpieczeniom społecznym oraz o podstawie wymiaru składek na to ubezpieczenie.

  5. książeczka wojskowa (dotyczy osób, które odbywały służbę),

  6. Zaświadczenie z Urzędu Gminy lub Urzędu Miasta potwierdzające posiadanie lub nieposiadanie gospodarstwa rolnego; - osoby zamieszkujące wspólnie z właścicielami nieruchomości rolnej ( np.: współmałżonek, domownicy) dostarczają również aktualne zaświadczenie z Urzędu Gminy lub Urzędu Miasta z podaniem użytków rolnych w ha przeliczeniowych; -zaświadczenie ważne jest 30 dni od daty wydania; - przy każdej kolejnej rejestracji wymagane jest aktualne zaświadczenie lub aktualny nakaz płatniczy,

  7. Świadectwo zwolnienia i zaświadczenie o wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania lub odbywania kary pozbawienia wolności,

  8. W przypadku pobytu czasowego - zaświadczenie o zameldowaniu (oryginał i kserokopia);

  9. W sytuacji, gdy osoba od ostatniej utraty statusu osoby bezrobotnej była zatrudniona to do kolejnej rejestracji przedstawia dokument potwierdzający okres zatrudnienia ( świadectwo pracy, umowę zlecenie, umowę o dzieło - oryginał i kserokopia);

  10. Osoby pozostające w separacji prawnej lub po rozwodzie, - dokument potwierdzający separację lub rozwiązanie małżeństwa ( sentencja wyroku sądu o rozwiązaniu małżeństwa, orzeczenie o separacji, odpis aktu małżeństwa), wdowcy - (akt zgonu współmałżonka)

  11. Dodatkowo osoba rejestrująca się w charakterze bezrobotnego składa oświadczenie dla celów ustalenia jej obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego i członków rodziny, w przypadku zgłaszania do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny winna posiadać ich numery PESEL oraz akty urodzenia lub akt zawarcia związku małżeńskiego.

  12. Nr konta bankowego.

 

Informujemy, że rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy w Białobrzegach odbywa się codziennie w godzinach 9:00 do 14:15

 

 

Rejestracji nie dokonuje się w przypadku nieprzedłożenia w/w dokumentów lub odmowy złożenia podpisu na wniosku rejestracyjnym  przez osobę rejestrującą się (Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy - Dz. U. z 2012r., poz.1299.

Strona dodana przez: Agencja Interaktywna Hulio (2012-09-11 08:30:26) , zredagowana przez: Justyna Rdzanek (2016-06-28 12:07:51)